- سهشنبه / 02 اردیبهشت 1404 / 07:00
- .
- 2 دقیقه زمان مطالعه
تفاوت محسوس ایران اکسپوی امسال نسبت به سال گذشته
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی نیز با اشاره به تمهیدات و برنامهریزیهای انجامشده برای نمایشگاه پیشرو، از تحولات گسترده در زیرساختها، محتوای نمایشگاهی و نحوه تعاملات بینالمللی خبر داد و گفت: جهت اجرای محتوای طراحیشده، بسترسازی مناسبی انجام شده و شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی همه تلاش خود را برای فراهم کردن فضای مؤثر جهت برگزاری مذاکرات B۲B بین شرکتهای توانمند صادراتی ایران و هیاتهای تجاری خارجی به کار بسته است.

صدیف بیک زاده گفت: در بخش محتوایی نیز برنامهریزیهایی جامع و دقیق انجام شده و نمایشگاه بهعنوان بستری برای توسعه روابط تجاری بینالمللی، امسال تفاوتهای محسوسی نسبت به سال گذشته دارد.
بیکزاده با اشاره به استانداردهای جهانی صنعت نمایشگاهی، گفت: انجمن نمایشگاههای بینالمللی جهان، فقط ۲۵ طبقهبندی مشخص برای برگزارکنندگان نمایشگاهها در نظر دارد و شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا خود را با این استانداردها همگام سازد.
وی ادامهداد: در ماههای اخیر شاهد توجه ویژه دولت و شخص رئیسجمهور به صنعت نمایشگاهی بهعنوان یک ابزار قدرتمند برای توسعه تجارت داخلی و خارجی بودهایم؛ حضوری که گواهی بر اهمیت فزاینده این صنعت در سیاستهای کلان اقتصادی کشور است.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی از افزایش ظرفیت نمایشگاه برای برگزاری اکسپو ۲۰۲۵ خبر داد و اظهار داشت: با اقدامات انجامشده، حدود ۶ هزار متر مربع به فضای سرپوشیده نمایشگاه افزوده شده است. همچنین سالنهایی که به دلیل نداشتن حداقل استانداردها از مدار خارج شده بودند، اکنون وارد مدار بهرهبرداری شدهاند. در گذشته بسیاری از سالنها فاقد خدمات زیرساختی مانند فیبر نوری بودند، اما امسال همه سالنها به اینترنت پرسرعت مجهز شدهاند تا امکان مذاکرات و تبادل اطلاعات حتی در بستر برخط فراهم باشد.
بیکزاده همچنین به استمرار تعاملات تجاری در فضای مجازی اشاره کرده و گفت: پس از پایان پنجروزه نمایشگاه، محتوای آن در سایت شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی بهصورت مجازی در دسترس خواهد بود و واحدهای صادراتی میتوانند تبادل اطلاعات و پیگیری مذاکرات را ادامه دهند.
انتهای پیام